O ŠKOLE
Zřizovatelem Základní školy logopedické je Jihočeský kraj.
Cílem této školy je vybudovat řeč sluchovou cestou prostřednictvím celého výchovně vzdělávacího procesu a připravit tak žáky k zařazení do běžných škol a ke vstupu do života. Škola má 1.stupeň ZŠ, pracujeme podle školního vzdělávacího programu ŠVP ZŠ. Naše škola je internátního typu, máme nadregionální působnost.
Nastupují k nám děti s řečovými a kombinovanými vadami, jejichž nedostatky nelze odstranit foniatrickou ani logopedickou ambulantní péčí.
Jedná se o nejtěžší poruchy řeči a nejrůznější poruchy nemluvnosti.
Diagnosy dětí jsou různé:
- opožděný vývoj řeči s dysfatickými rysy
- vývojová dysfázie při postižení řečových oblastí centrální nervové soustavy
- mnohočetná dyslalie,
- operace patra - rozštěpy patra různého typu (palátolalie)
- nejrůznější formy mutismu, koktavosti a breptavosti
- poruchy plynulosti řeči aj.
Hlavním úkolem školy je vybudovat řeč sluchovou cestou, rozvíjet motorické dovednosti, naučit žáky číst, psát, počítat a vřadit je zpět do škol v místě jejich bydliště.
Přijímány jsou děti od šesti let věku na nezbytně nutnou dobu. Po odstranění nebo zmírnění řečové vady a komunikačních obtíží se vracejí do své kmenové školy v místě bydliště.
V celém výchovně vzdělávacím procesu, ve všech předmětech, ale i při mimoškolní činnosti se důsledně dbá na správnou výslovnost jednotlivých hlásek, které jsou vyvozovány při hodinách systematické logopedické péče. Při nižším počtu žáků ve třídě je ke každému přistupováno individuálně.
Používají se nejrůznější názorné metody a pomůcky.
Osnovy výuky jsou stejné jako na běžných ZŠ, jsou však rozšířeny o dvě hodiny logopedické péče v týdnu.
Velký důraz se klade jak na rozvoj řeči, tak i rozvoj motorických dovedností dětí, neboť řeč a motorika spolu úzce souvisejí. Motorické dovednosti se rozvíjejí zejména při výtvarné a pracovní výchově, ale i hudebně pohybovými a sportovními aktivitami v odpolední době mimo vyučování. U školy je rozlehlá zahrada, kterou děti často využívají, v přístavbě školy v r. 2005 vznikla cvičebna a počítačová třída, .
Vstupní, průběžnou a výstupní diagnostiku žáků provádí SPC a psycholog při škole.
Údaje o zařazování dětí
Do našeho zařízení jsou přijímány děti starší šesti let s narušenou komunikační schopností,
která se nedá odstranit ambulantní péčí.
Žádost podávají zákoní zástupci dítěte.
Žádost musí obsahovat: doporučení SPZ
žádost zákoného zástupce
Speciálně pedagogické centrum
- posuzuje míru vhodných podpůrných opatření ve školách a školských zařízení
- vydává doporučení k jejich realizaci
- vydává doporučení k zařazení žáků do tříd a škol samostatně řízených §16 odst.9.ŠZ
Denní režim internátních žáků
Pondělí - čtvrtek
7,00 budíček
7,00 - 7,30 osobní hygiena
7,30 - 7,55 snídaně
7,55 - 8,00 odchod do tříd, příprava na výuku
8,00 - 9,40 dopolední vyučování
9,40 - 10,00 svačina
10,00 - 11,40 dopolední vyučování podle rozvrhu hodin
11,40 - 12,30 oběd
12,30 - 13,15 odpolední vyučování podle rozvrhu hodin
14,10 odpolední vyučování podle rozvrhu hodin
12,30 - 15,15 odpolední zájmová činnost a příprava na svačinu
15,30 - 16,00 svačina
16,00 - 17,00 procvičování učiva, vypracování domácích úkolů
17,00 - 17,10 přestávka
17,10 - 18,00 zaměstnání podle týdenního výchovného plánu práce, ILP
18,00 - 18,30 večeře
18,30 - 19,15 individ. zájmová činnost, večerníček
19,15 - 20,00 postupně osobní hygiena, os. volno na ložnicích
- 20,00 večerní klid
Pátek - 12,30 - 16,00 zájmová činnost a odjezdy dětí na víkend
Neděle - 18,00 - 20,00 příjezdy žáků
|